Thursday, August 31, 2006

On indefinite hiatus

Hi, all,

After four months scouring newspapers for corrections, I've come to the end of the road for this blog. It's been a lot of fun, but now I need to pour my attention into areas more related to my main line of business. Please visit my marketing blog for fresh posts delivered approximately daily.

Regards to all


Friday, August 11, 2006

On second thought, not the best subject for a puff piece

From the Boston Globe:

Editor's Note: On June 5, the Globe published a photograph on Page B2 of a life-drawing session at a Harvard Square studio. The photograph included images of a woman model, an artist, and studio owner Duncan W. Purdy. The Globe learned this week that Purdy was indicted in March on charges of rape, assault, and battery on a woman at his business two years earlier. Purdy also was charged in December 2005 with maintaining a house of prostitution and deriving support from prostitution at his Cambridge business. Purdy maintains his innocence on all charges, and the cases are pending. Had the Globe known of the charges, it would not have taken or published the photograph.

How about this for an editorial practice? Google everybody you write about. No exceptions.

, , ,

On second thought, "The Descent" is actually very good

From the Washington Times:

The Washington Times in its Aug. 4 editions published an incorrect star rating for the new film "The Descent." The film should have received 3 1/2 stars.

, , ,

Tuesday, August 08, 2006

Inquirer breaks the "women can be Catholic priests" story a decade early

From the Philadelphia Inquirer:

A headline in yesterday's Inquirer, "Female Catholic priest has first Mass," erred in stating unreservedly that Eileen DiFranco was a Catholic priest. The Roman Catholic Church says that women cannot be ordained as priests and that her ordination was invalid. DiFranco was ordained through the organization Roman Catholic Womenpriests, which says the service was a valid Catholic ordination under apostolic succession.

Now, if Pope Benedict does change course on this issue, that will be news.

, , ,

An ecological disaster averted along Barton Creek

From the Austin American-Statesman:

A story about a truck crash on Page B1 of the July 29 edition incorrectly stated the number of endangered plant species along Barton Creek. There are none.

, ,

Additional pain & suffering: obituary errors #14

From the Los Angeles Times:

Bill Meistrell obituary: The obituary of Body Glove co-founder Bill Meistrell in the July 28 California section switched the names of his two wives. Meistrell was married first to Jackie, with whom he had a son and a daughter, and the couple divorced after nearly 40 years. Meistrell is survived by his second wife, Lori.

, , ,

What's in a name? - corporate icon department

From the Wall Street Journal:

RAY KROC is the founder of McDonald's Corp. The Remembrances feature in Saturday's edition incorrectly said his first name was Roy.

Also, according to Time's 1998 profile of Kroc, he didn't found McDonald's. Rather, he became partners with the McDonald brothers to help them expand from their original California restaurant, and bought them out in 1961.

, , ,

Monday, August 07, 2006

Miami Herald editorial page still learning who president of Mexico is

From the Miami Herald:

An editorial on page 4L of Sunday's Issues & Ideas section gave an incorrect name for the president-elect of Mexico. His name is Felipe Calderón.

They called him Francisco. Hispanic names are so difficult for Americans!

, , ,

What's in a name? - Religion department

From the Chicago Tribune:

A review of "Simple Gifts: Great Hymns: One Man's Search for Grace" in the July 30 Books section referred to "Simple Gifts" as a Quaker hymn and implied that the group founded by 18th Century British immigrant Ann Lee was the Quakers. "Simple Gifts" is a Shaker hymn, and Lee founded the Shakers.

, , ,

Friday, August 04, 2006

Metalhead crossword enthusiasts can rest easy: you're not nuts

From the Chicago Tribune:

- In Wednesday's Tempo section, the crossword puzzle answer to Tuesday's 20 Across clue: Black Sabbath singer was incorrectly spelled as OZZIE OSBOURNE. The correct spelling is OZZY OSBOURNE, which does not enable you to answer Tuesday's 5 and 6 Down clues.

, , ,

What's in a name? #8

From the San Francisco Chronicle:

  • In Monday's Sporting Green, an article about the 49ers misstated the name of one of the players competing for a role as the team's free safety. Keith Lewis is one of the candidates, along with Mark Roman, Mike Adams and Chad Williams. (8/1)

  • A July 23 Style section story about Jefferson Award winner Francesca Tenconi misstated her father's name. It is Don Tenconi. Also, in the July 23 Swells column, the first name of the artist Dong Kingman was misspelled. (7/30)

  • The story in the Food Section on July 26, "Whole Foods, taking flak, thinks local,'' misstated the name of a small Sonoma County natural foods chain bought by Whole Foods. It was named Food for Thought. (7/29)

  • In the July 5 Home & Garden section, an article about incoming San Francisco Museum of Modern Art curator Henry Urbach misspelled the name of Larry Rinder and misstated his job title. He is the dean of graduate studies at California College of the Arts. (7/28)

Chronicle, you are on a roll.

, ,

Thursday, August 03, 2006

News alert: it is possible to pay more than $6,000 for a mattress

From the Philadelphia Inquirer:

An article in Monday's Business section about high-end beds misstated the suggested retail price for a king-size Tempur-Pedic GrandBed mattress. The price is $6,199. The price listed in the article, $5,499, is for a queen-size model.

The article itself points out that there are mattresses costing above $10,000.

, , ,

Wednesday, August 02, 2006

Know your peppers

From the Atlanta Journal-Constitution:

Wednesday, August 2, 2006
In last week's Better Health section, a habanero pepper was mistakenly labeled a cayenne pepper. We apologize for the error.

, , ,

Know your ferrets

From the New York Times:

A picture in Science Times yesterday with an article about efforts to determine what might make the avian flu virus more contagious in people was published in error. Tests of hybrid viruses that combine bird flu and a human flu are being done on domestic ferrets; the picture showed a different species, the black-footed ferret. (Go to Article)

, , ,

Upon correction, a statistically significant difference

From the New York Times:

A chart on Monday with an article about men who do not work misstated the percentage of working men and nonworking men from ages 30 to 54 who are separated, divorced or widowed. For working men, it is 17 percent, not 9 percent. For men not working, it is 37 percent, not 8 percent. (Go to Chart)

, , ,

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 License.